***

***

sábado, 26 de febrero de 2011

Tabac casolà

Conreant tabac a casa que és gerundi

Abans de res dir que el consum de tabac és nociu per a la salut i que això crec que no ho discuteix ningú. Que fumar és un vici que crea addicció, com el sexe, l'esport i el menjar ja ho sabem tots.

Aquí podeu llegir l'addictiu que és: http://www.liberaddictus.org/Pdf/0013-02.pdf

Però, ja posats, i tenint en compte que vivim en un país en el qual es persegueix als fumadors i no las venedors, i se'ls fa la vida impossible vals primer vetllant per la seva salut per força, amb la paradoxa que el mateix estat que realitza tan i tal lloable funció, és alhora el venedor monopolístic de tal verí natural. Anem doncs a donar una petita potadeta a l'estat on més li dol. Anem a conrear tabac a casa sense pagar impostos i, el que és millor, sense tota la merda que li afegeixen les tabacaleres: additius, addictius, accelerants, etc. dels quals l'estat sembla no preocupar-se tant...

El primer que crida l'atenció és que hi ha milions de pàgines en Internet dedicades al cultiu de la "Maria" i a les llavors i molt poques, en comparança, dedicades al tabac... Serà perquè l'estat monopolitza tal cultiu ?

El segon: legalent no es pot produir el tabac en grans quantitats ni vendre's sota cap pretext. El cultiu de tabac propi ha de ser reduït i per a consum personal per a ser legal. Oblidar-vos de fer negoci o de convertir l'hort de l'avi en plantació extensiva.

El tercer: Jo ja ho he fet i m'ho he fumat, una vegada capolat, "picat", amb la pipa... També es pot fer amb paper d'acaragolar. La veritat, segueixo preferint els "puros"... Els bons, els cigars havans, però el procés de fer-se'ls a casa és molt complicat.

Aquí us deix unes quantes pàgines amb recomanacions i altres, i les fotos de la meva "plantació" que és tan reduïda que no puc recórrer-la a cavall i amb un capell "panamà" cobrint-me la testa, com seria el meu desig, encara que si podria fer-lo el meu madelman ... Perquè no és més ques una planta en un test...

Vaig tenir la sort que un amic em va passar una planteta i ha crescut considerablement. Pel que sembla durant la guerra civil a Mallorca i potser abans, molta gent es conreava el seu propi tabac, no diguem ja a Eivissa on el tabac "de pota" és , o millor dit ho era, una tradició.

Ho proveu i em dieu coses.


Página en inglés dedicada al cultivo doméstico de tabaco, venden semillas

Tabac casolà cultivat i manipulat a Mallorca





Altre cultivador peninsular



Història del tabac


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...